Our stories

"Tööle kaasa!" päev oli töine päev 20. February KPK



Sellel aastal oli "Tööle kaasa!" päev 16. veebruar. Meie kooli jaoks tähendas see seda, et 1.-4. klassi õpilane sai võimaluse külastada oma ema-isa või usaldusväärse tuttava asutust, et ühe ametiga lähemalt tutvuda. Eesmärk oli saadud kogemus õpituga seostada ja karjäärivalikutega juba varakult tutvuda. 

Tagasisidet kogudes õpilaste käest, saime teada, et kokku käis erinevaid ameteid vaatlemas 19 õpilast. Külastati selliseid ameteid nagu näiteks:

  • loomade varjupaiga töötaja - kasside eest hoolitsemine, ravimite andmine, toidu ja joogi jagamine. Oluline oli tähele panna, et ravimid ei jääks laiali ja kassid need kogemata korraga ära ei sööks. Samuti tuli jälgida, et uks ei oleks lahti, et kiisud omapead linnapeale rändama ei satuks;
  • lasteaiaõpetaja - väikeste laste eest hoolitsemine ja vaadeldi, kuidas laste nuttu lohutati. Õpilasel endal oli uhke tunne, et ise juba nii suur 2. klassi õpilane on lasteaialastega võrreldes;
  • tootmistehase tööline - vaadeldi kõrvalt, kuidas erinevaid kummidetaile valmistati ja kuidas tohib liikuda sellistes kohtades, kus on palju masinaid töötamas. Tehases ei tohi ringi joosta ja peab mööda lubatud rada käima, et mitte töötavate masinate vahele jääda ja end vigastada; 
  • raamatukoguhoidja - õpiti raamatute järjestamist riiulitesse ja raamatutele kleebiste panemist, et neid hiljem kindla koodi järgi välja saaks laenutada;
  • ettevõtlusõpetaja - hea oli vaadelda ja võrrelda, kuidas Kuressaare Ametikoolis õpetaja suurtele õpilastele teemasid selgeks teeb;
  • Terviseameti inspektor - asutus, mida inspektoritega külastati oli meie Kärla kool. Külastuse käigus uuris õpilane, mida inspektor oma töös vaatab ja küsib ning selgus, et oluline on, et koolis oleks hea ja puhas õhk, mida hingata ning piisavalt valgust, et õppida. Samuti oli oluline see, et klassiruumis oleks piisavalt ruumi ja soe õpilaste jaoks. Isegi trepiastmeid uuriti, sest esimene ja viimane aste peaksid olema märgistatud erksama teibiga, et seal kukkumist vältida. 
  • huvijuht - õpilane oli uhke selle üle, et seda ametikohta vaadeldes sai ka ise nö käed külge lüüa ehk ise ühe ürituse plakati valmis teha ja tahvelarvutid õpetajate toas arvutikappi laadima sättida. 

Lisaks uudistati ka selliseid ameteid nagu insener, ehitaja, loomakasvataja, haldustöötaja, kalakasvatuse tööline jne. Igal ametil olid omad reeglid ja omamoodi töö iseloom.

Neil õpilastel, kellel ei olnud võimalik „Tööle kaasa!“ päeval oma tuttava ametikohta külastada, said õpilased koolis erinevates töötubades ameteid harjutada.

  • Pereõena said õpilased ära täita õpilase tervisekaardi, kus kontrolliti nägemist, pandi kirja õpilase pikkus ja kaal ning arvutati kehamassiindeks.
  • Poemüüjana hinnastati tooted, kus omahinnale tuli lisada juurdehindlus, et õige müügihind saaks toote ette lipikule märgitud.
  • Kohvikupidajana said õpilased oma loovust kasutada ja katta kohvikulaud linaga, siis lisada taldrikud, noad-kahvlid ja salvrätikud. Igaüks tegi seda omamoodi. Muidugi ei puudunud laua pealt ka vaas lilledega. Kohvikusse meeleolumuusikat said õpilased valida QR koodi kasutades, sest iga QR kood esindas ühte muusika žanrit. Valikus oli rahulik meeleolumuusika, klassikaline muusika ja rock muusika. Kohvikus tuli välja mõelda ka menüü: eelroad, pearoad ja magustoidud koos hindadega.
  • Raamatukoguhoidja ametis panid õpilased raamatud riiulisse kirjaniku perekonnanime järgi.
  • Huvijuhi ametis kavandasid õpilased terveks õppeaastaks üritusi, et õpilastel oleks põnev koolis käia.
  • Noorsootöötajana kavandati 3-päevast lastelaagrit, kus kellaajaliselt tuli päevad ära planeerida erinevate huvitavate tegevustega.
  • Kooli sööklas vaatasid õpilased kõigepealt, mis on menüüs, siis otsiti internetist antud toidu kohta retsept. Aga retsept tuli kohandada, sest nelja inimese asemel (nagu retseptil oli kirjas) käib koolilõunat söömas umbes 150 inimest. Koguseid pidi tublisti retseptis muutma, nii et kõik söönuks saaks.
  • Koolis õpetaja ametis koostasid õpilased matemaatika tehteid, et korraks ennast teises rollis tunda ja midagi teiste jaoks välja mõelda.
  • Koolis direktori ametis said õpilased välja nuputada matemaatikaõpetaja töökuulutuse, mis on antud hetkel kooli jaoks täitsa vajalik asi, sest kool otsibki omale uut matemaatikaõpetajat. Nüüd said õpilased enda mõtted kirja panna ja ka interneti abi kasutada. Palga kohale ei saanud niisama numbrit kirjutada, see tuli interneti abiga selgeks teha. Õpetajale on riigi poolt määratud töötasu alammäär ja selle said õpilased nüüd kenasti selgeks.

Oli väga töine päev ja näha oli, et õpilased nautisid tavapärase koolipäeva asemel natuke teistmoodi õppetööd.

 

NB! Artikli fotol on 2. klassi õpilane Emili Terviseameti inspektoritega (vasakul pool Emili ema) selle plakati ees, mille tegi 2. klassi Kaspar huvijuhi ametikohal tööd harjutades.

Fotogaleriid näed SIIN

 

Artikli autor:

õppedisainer Kaidi Liivas

 


Sellel aastal oli "Tööle kaasa!" päev 16. veebruar. Meie kooli jaoks tähendas see seda, et 1.-4. klassi õpilane sai võimaluse külastada oma ema-isa või usaldusväärse tuttava asutust, et ühe ametiga lähemalt tutvuda. Eesmärk oli saadud kogemus õpituga seostada ja karjäärivalikutega juba varakult tutvuda. 

Tagasisidet kogudes õpilaste käest, saime teada, et kokku käis erinevaid ameteid vaatlemas 19 õpilast. Külastati selliseid ameteid nagu näiteks:

  • loomade varjupaiga töötaja - kasside eest hoolitsemine, ravimite andmine, toidu ja joogi jagamine. Oluline oli tähele panna, et ravimid ei jääks laiali ja kassid need kogemata korraga ära ei sööks. Samuti tuli jälgida, et uks ei oleks lahti, et kiisud omapead linnapeale rändama ei satuks;
  • lasteaiaõpetaja - väikeste laste eest hoolitsemine ja vaadeldi, kuidas laste nuttu lohutati. Õpilasel endal oli uhke tunne, et ise juba nii suur 2. klassi õpilane on lasteaialastega võrreldes;
  • tootmistehase tööline - vaadeldi kõrvalt, kuidas erinevaid kummidetaile valmistati ja kuidas tohib liikuda sellistes kohtades, kus on palju masinaid töötamas. Tehases ei tohi ringi joosta ja peab mööda lubatud rada käima, et mitte töötavate masinate vahele jääda ja end vigastada; 
  • raamatukoguhoidja - õpiti raamatute järjestamist riiulitesse ja raamatutele kleebiste panemist, et neid hiljem kindla koodi järgi välja saaks laenutada;
  • ettevõtlusõpetaja - hea oli vaadelda ja võrrelda, kuidas Kuressaare Ametikoolis õpetaja suurtele õpilastele teemasid selgeks teeb;
  • Terviseameti inspektor - asutus, mida inspektoritega külastati oli meie Kärla kool. Külastuse käigus uuris õpilane, mida inspektor oma töös vaatab ja küsib ning selgus, et oluline on, et koolis oleks hea ja puhas õhk, mida hingata ning piisavalt valgust, et õppida. Samuti oli oluline see, et klassiruumis oleks piisavalt ruumi ja soe õpilaste jaoks. Isegi trepiastmeid uuriti, sest esimene ja viimane aste peaksid olema märgistatud erksama teibiga, et seal kukkumist vältida. 
  • huvijuht - õpilane oli uhke selle üle, et seda ametikohta vaadeldes sai ka ise nö käed külge lüüa ehk ise ühe ürituse plakati valmis teha ja tahvelarvutid õpetajate toas arvutikappi laadima sättida. 

Lisaks uudistati ka selliseid ameteid nagu insener, ehitaja, loomakasvataja, haldustöötaja, kalakasvatuse tööline jne. Igal ametil olid omad reeglid ja omamoodi töö iseloom.

Neil õpilastel, kellel ei olnud võimalik „Tööle kaasa!“ päeval oma tuttava ametikohta külastada, said õpilased koolis erinevates töötubades ameteid harjutada.

  • Pereõena said õpilased ära täita õpilase tervisekaardi, kus kontrolliti nägemist, pandi kirja õpilase pikkus ja kaal ning arvutati kehamassiindeks.
  • Poemüüjana hinnastati tooted, kus omahinnale tuli lisada juurdehindlus, et õige müügihind saaks toote ette lipikule märgitud.
  • Kohvikupidajana said õpilased oma loovust kasutada ja katta kohvikulaud linaga, siis lisada taldrikud, noad-kahvlid ja salvrätikud. Igaüks tegi seda omamoodi. Muidugi ei puudunud laua pealt ka vaas lilledega. Kohvikusse meeleolumuusikat said õpilased valida QR koodi kasutades, sest iga QR kood esindas ühte muusika žanrit. Valikus oli rahulik meeleolumuusika, klassikaline muusika ja rock muusika. Kohvikus tuli välja mõelda ka menüü: eelroad, pearoad ja magustoidud koos hindadega.
  • Raamatukoguhoidja ametis panid õpilased raamatud riiulisse kirjaniku perekonnanime järgi.
  • Huvijuhi ametis kavandasid õpilased terveks õppeaastaks üritusi, et õpilastel oleks põnev koolis käia.
  • Noorsootöötajana kavandati 3-päevast lastelaagrit, kus kellaajaliselt tuli päevad ära planeerida erinevate huvitavate tegevustega.
  • Kooli sööklas vaatasid õpilased kõigepealt, mis on menüüs, siis otsiti internetist antud toidu kohta retsept. Aga retsept tuli kohandada, sest nelja inimese asemel (nagu retseptil oli kirjas) käib koolilõunat söömas umbes 150 inimest. Koguseid pidi tublisti retseptis muutma, nii et kõik söönuks saaks.
  • Koolis õpetaja ametis koostasid õpilased matemaatika tehteid, et korraks ennast teises rollis tunda ja midagi teiste jaoks välja mõelda.
  • Koolis direktori ametis said õpilased välja nuputada matemaatikaõpetaja töökuulutuse, mis on antud hetkel kooli jaoks täitsa vajalik asi, sest kool otsibki omale uut matemaatikaõpetajat. Nüüd said õpilased enda mõtted kirja panna ja ka interneti abi kasutada. Palga kohale ei saanud niisama numbrit kirjutada, see tuli interneti abiga selgeks teha. Õpetajale on riigi poolt määratud töötasu alammäär ja selle said õpilased nüüd kenasti selgeks.

Oli väga töine päev ja näha oli, et õpilased nautisid tavapärase koolipäeva asemel natuke teistmoodi õppetööd.

 

NB! Artikli fotol on 2. klassi õpilane Emili Terviseameti inspektoritega (vasakul pool Emili ema) selle plakati ees, mille tegi 2. klassi Kaspar huvijuhi ametikohal tööd harjutades.

Fotogaleriid näed SIIN

 

Artikli autor:

õppedisainer Kaidi Liivas