Our stories

Erasmus+ viis tehnoloogiat õppima kevadisse Hispaaniasse 20. March KPK


04. - 12. märts viibisid Kärla kooli 10 õpilast 8. ja 9. klassist ja 4 tehnoloogiaõpetajat õpirännakul Hispaanias. Eesmärgiga osaleda koos hispaanlastega tehnoloogiaõppes ja rakendada STEAM õpet. Kogu koolinädala jooksul viibisid õpilased kohalikes peredes külalisõpilasena, millest jäid ainult head mälestused ja loodetavasti sõbrad kogu eluks.  

Õpilased annavad väikese ülevaate reisist ja õppetegevusest Calatayudis linnas Hispaanias. 

Esmaspäev (Mathias ja Jakob) 

Esmaspäev algas meil sellega, et me kõik suundusime Hispaania partnerkooli IES Emilio Jimeniosse, kus me saime kokku ja jagasime oma esmaseid emotsioone. Esimesena me kogunesime ühte klassi, kus me tutvustasime hispaanlastele Eestit, Saaremaad ja Kärla Põhikooli. Pärast tutvustas meile enda kooli nende direktor. Esmaspäeval käisime ainult ühes ainetunnis, milleks oli hispaania keele tund. Seal tutvustasime Hispaania õpilastele Kalevipoega ja Suurt Tõllu. Pärast lõunat tutvustati meile Calatayudi linna tähtsamaid vaatamisväärsusi ja ajalugu. Enne koju minekut külastasime poodi ja suundusime oma Hispaania peredesse. Sellega lõppes meie esimene päev Calatayudis. 

Teisipäev (Marie ja Mirit) 

Teisipäeval meil oli hispaania keele tund ja sellele järgnes arvutitund, kus õppisime micro:bit kiibi programmeerimist ja Tinkercad programmiga disainimist. Huvitav tähelepanemine nende koolis oli see, et neil puudub tundide vaheline vahetund nagu meil koolis on. Koolikella helin tähendab seda, et tund lõppes aga samas kohe ka seda, et uus tund juba algas. Pärast kolme tundi on neil iga päev 40-minutiline vahetund, kus õpilased sõid kodust kooli kaasa toodud toitu või ostsid koolikohvikust väikesest toiduletist singiga saia. Hiljem külastasime Hispaania õpilaste tunde kuniks koolipäev sai läbi. Pärast kooli käisime koos õpilastega söömas ja linnapeal ringi. Õhtul söid kõik oma peredega kodus õhtusööki.  

Kolmapäev (Emilia ja Marileen) 

Alustasime päeva sellega, et projektis osalevad õpilased ja Hispaania kooli saatja saime kooli ees kokku. Siis hakkasime liikuma kooli poolt kesklinna poole, et jõuda õpetajate koolituskeskusesse (Teacher Training Center). Poolel teel liitusid meie enda kooli õpetajad, sest nende hotell jäi meie teekonnale. Kohale jõudes tutvustati meile seal olevaid töötajaid. Peale seda näidati meile tuba, kus oli väga palju valgustatud asju, et näitlikustada, kuidas saab valgust õppetöö osana kasutada.  

Siis tehti 4 gruppi, kaks kahest, üks kolmene ja üks neljane (hiljem liitus veel üks Hispaania õpilane). Ülesandeks oli kreeka jumalate Promotheusi müüdi järgi enda loodud olendile (jumalale) elu anda. Iga rühm pidi olendi looma erinevast materjalist jooniste järgi – paberist voltima, Lego klotsidest laduma, penoplastist välja lõikama ja 3D printima. Me hakkasime disainima oma jumalaid, kus jooniseid tehes mõõtsime ta pikkust ja laiust igalt poolt ning pidime mõtlema, millised nad välja võiksid näha ja mida nad võiksid osata teha. Nö elu andsime jumalale sellega, et panime ta südame tuksuma. Tegime seda micro:bit plaadi abil.  

Meie tiimi jumalal tuksus süda koguaeg ja kui teda raputada siis tuli ekraanile sõna “Hello”. Välimuse disainisime programmis nimega Tinkercad ja prototüübi ehitasime üles legodest. Südame tuksuma ja sõnumit esitama programmeerisime https://makecode.microbit.org/ programmis. Me ühendasime micro:bit kiibi arvutiga ja laadisime sinna alla ta tegevused (südame tuksumise ja “Hello” sõnumi käsklused). Peale seda läksid meie 3D mudelid printimisele. Nüüd saime näha, et välja prinditud jumal oli mõõtmetelt liiga väike ning selle sisse micro:bit kiipi panna ei õnnestunud. Järgmiseks korraks oleme targemad ja oskame mõõtusid paremini planeerida. Peale seda läksid õpilased enda kodudesse ja tegelesid enda asjadega. Õhtu poole läksid Eesti tüdrukud ja Hispaania õpilased koos õhtust sööma. See oli tore õhtu. 

Neljapäev (Sten ja Egert) 

Pärast pikka töörohket kolmapäeva tuli lõpuks üks tavaline ja rahulik koolipäev, mis algas tegusa hispaania keele tunniga. Pidime ennast jagama rühmadesse ja hispaania keeles enda kohta mõned laused kirjutama. Peale seda ennast tutvustama hispaania keeles. Enne vahetundi käisime poistega ka meie kõigi lemmikus matemaatikas. Kui kodust kaasa pandud maitsev lõuna oli söödud, saime ka proovile panna oma origami oskused, sest pidime voltima paberitest paar ilusat tähte, mida nimetatakse seal Mudejari täheks. Koolipäeva lõpus saime ka inglise keeles käia, kus nägime kuidas õpilased päris hullusti õpetajalt riielda said. Enne kodudesse minemist saime ära proovida ka Hispaania Burger Kingi. 

Reede (Nora ja Eliise) 

Alustasime päeva koolis, tundides osalemisega. Meid jaotati matemaatika, inglise keele ja kunsti klasside vahel laiali. Pärast esimest tundi suundusime õue, et alustada uut tegevust. Selleks oli Calatayudi linnas vaatamisväärsustega tutvumine MathCityMapi äppi abil. Selle kaudu kõndisime läbi 4 punkti ja iga juures oli matemaatiline ülesanne. Matemaatiliselt matkalt tagasi kooli jõudes oli meile hüvastijätuks väike istumine koos snäkkidega korraldatud. Seal andsime hispaanlastele lühikese tagasiside oma õpirände sisu ja emotsioonide kohta. Selle järel läks igaüks enda viibivasse peresse ja sealt suunduti rongijaama, et minna Barcelonasse. 

Laupäev 

Kui Calatayudis piilus kevad pilve tagant, siis Barcelonas võib öelda, et säras juba soe suvepäike. Korraks saime oma soojad joped tuppa jätta ja suviselt linnapeal ringi kõndida. Mitte mingil juhul ei tohiks Barcelonast ära tulla, kui ei ole külastanud Hispaania ühte kõige populaarsemat vaatamisväärsust Sagrada Familiat. See on katoliiklik kirik, mida on ehitatud juba alates 1883. aastast. Seega on seda ehitatud juba 140 aastat ja päris valmis see kirik ikka veel ei ole. Soov oli külastada ka Magic Fountain'it, kus õhtuhämaruses tantsivad purskkaevu veesambad võimsa valgus- ja helishow saatel. Kahjuks me seda ei näinud, sest linn oli välja kuulutanud põuaaja tõttu eriolukorra, et nii palju vett ei tohi raisata ja keerasid purskkaevu veekraanid kinni. 

Purskkaevu asemel võtsime ette rännaku randa, kus meie kooli poisid ka oma esimese ujumise sellel aastal ära tegid. Vesi oli olnud küll külm aga palmi all tunduvad kõik raskused ületatavad. 

Juba sama päeva öösel algas meie tagasisõit kodumaale ja pühapäeva õhtul astusime juba oma koduuksest sisse, et natuke puhata ja uuel nädalal uute teadmistega oma kooliteed koduses Kärla koolis jätkata. 

Pildigalerii leiad siit: https://photos.app.goo.gl/gAMdhApTnn3t4XhDA

Lisaks leiad rikkalikult storysid meie Instagrami lehelt: IG @k2rlakool

04. - 12. märts viibisid Kärla kooli 10 õpilast 8. ja 9. klassist ja 4 tehnoloogiaõpetajat õpirännakul Hispaanias. Eesmärgiga osaleda koos hispaanlastega tehnoloogiaõppes ja rakendada STEAM õpet. Kogu koolinädala jooksul viibisid õpilased kohalikes peredes külalisõpilasena, millest jäid ainult head mälestused ja loodetavasti sõbrad kogu eluks.  

Õpilased annavad väikese ülevaate reisist ja õppetegevusest Calatayudis linnas Hispaanias. 

Esmaspäev (Mathias ja Jakob) 

Esmaspäev algas meil sellega, et me kõik suundusime Hispaania partnerkooli IES Emilio Jimeniosse, kus me saime kokku ja jagasime oma esmaseid emotsioone. Esimesena me kogunesime ühte klassi, kus me tutvustasime hispaanlastele Eestit, Saaremaad ja Kärla Põhikooli. Pärast tutvustas meile enda kooli nende direktor. Esmaspäeval käisime ainult ühes ainetunnis, milleks oli hispaania keele tund. Seal tutvustasime Hispaania õpilastele Kalevipoega ja Suurt Tõllu. Pärast lõunat tutvustati meile Calatayudi linna tähtsamaid vaatamisväärsusi ja ajalugu. Enne koju minekut külastasime poodi ja suundusime oma Hispaania peredesse. Sellega lõppes meie esimene päev Calatayudis. 

Teisipäev (Marie ja Mirit) 

Teisipäeval meil oli hispaania keele tund ja sellele järgnes arvutitund, kus õppisime micro:bit kiibi programmeerimist ja Tinkercad programmiga disainimist. Huvitav tähelepanemine nende koolis oli see, et neil puudub tundide vaheline vahetund nagu meil koolis on. Koolikella helin tähendab seda, et tund lõppes aga samas kohe ka seda, et uus tund juba algas. Pärast kolme tundi on neil iga päev 40-minutiline vahetund, kus õpilased sõid kodust kooli kaasa toodud toitu või ostsid koolikohvikust väikesest toiduletist singiga saia. Hiljem külastasime Hispaania õpilaste tunde kuniks koolipäev sai läbi. Pärast kooli käisime koos õpilastega söömas ja linnapeal ringi. Õhtul söid kõik oma peredega kodus õhtusööki.  

Kolmapäev (Emilia ja Marileen) 

Alustasime päeva sellega, et projektis osalevad õpilased ja Hispaania kooli saatja saime kooli ees kokku. Siis hakkasime liikuma kooli poolt kesklinna poole, et jõuda õpetajate koolituskeskusesse (Teacher Training Center). Poolel teel liitusid meie enda kooli õpetajad, sest nende hotell jäi meie teekonnale. Kohale jõudes tutvustati meile seal olevaid töötajaid. Peale seda näidati meile tuba, kus oli väga palju valgustatud asju, et näitlikustada, kuidas saab valgust õppetöö osana kasutada.  

Siis tehti 4 gruppi, kaks kahest, üks kolmene ja üks neljane (hiljem liitus veel üks Hispaania õpilane). Ülesandeks oli kreeka jumalate Promotheusi müüdi järgi enda loodud olendile (jumalale) elu anda. Iga rühm pidi olendi looma erinevast materjalist jooniste järgi – paberist voltima, Lego klotsidest laduma, penoplastist välja lõikama ja 3D printima. Me hakkasime disainima oma jumalaid, kus jooniseid tehes mõõtsime ta pikkust ja laiust igalt poolt ning pidime mõtlema, millised nad välja võiksid näha ja mida nad võiksid osata teha. Nö elu andsime jumalale sellega, et panime ta südame tuksuma. Tegime seda micro:bit plaadi abil.  

Meie tiimi jumalal tuksus süda koguaeg ja kui teda raputada siis tuli ekraanile sõna “Hello”. Välimuse disainisime programmis nimega Tinkercad ja prototüübi ehitasime üles legodest. Südame tuksuma ja sõnumit esitama programmeerisime https://makecode.microbit.org/ programmis. Me ühendasime micro:bit kiibi arvutiga ja laadisime sinna alla ta tegevused (südame tuksumise ja “Hello” sõnumi käsklused). Peale seda läksid meie 3D mudelid printimisele. Nüüd saime näha, et välja prinditud jumal oli mõõtmetelt liiga väike ning selle sisse micro:bit kiipi panna ei õnnestunud. Järgmiseks korraks oleme targemad ja oskame mõõtusid paremini planeerida. Peale seda läksid õpilased enda kodudesse ja tegelesid enda asjadega. Õhtu poole läksid Eesti tüdrukud ja Hispaania õpilased koos õhtust sööma. See oli tore õhtu. 

Neljapäev (Sten ja Egert) 

Pärast pikka töörohket kolmapäeva tuli lõpuks üks tavaline ja rahulik koolipäev, mis algas tegusa hispaania keele tunniga. Pidime ennast jagama rühmadesse ja hispaania keeles enda kohta mõned laused kirjutama. Peale seda ennast tutvustama hispaania keeles. Enne vahetundi käisime poistega ka meie kõigi lemmikus matemaatikas. Kui kodust kaasa pandud maitsev lõuna oli söödud, saime ka proovile panna oma origami oskused, sest pidime voltima paberitest paar ilusat tähte, mida nimetatakse seal Mudejari täheks. Koolipäeva lõpus saime ka inglise keeles käia, kus nägime kuidas õpilased päris hullusti õpetajalt riielda said. Enne kodudesse minemist saime ära proovida ka Hispaania Burger Kingi. 

Reede (Nora ja Eliise) 

Alustasime päeva koolis, tundides osalemisega. Meid jaotati matemaatika, inglise keele ja kunsti klasside vahel laiali. Pärast esimest tundi suundusime õue, et alustada uut tegevust. Selleks oli Calatayudi linnas vaatamisväärsustega tutvumine MathCityMapi äppi abil. Selle kaudu kõndisime läbi 4 punkti ja iga juures oli matemaatiline ülesanne. Matemaatiliselt matkalt tagasi kooli jõudes oli meile hüvastijätuks väike istumine koos snäkkidega korraldatud. Seal andsime hispaanlastele lühikese tagasiside oma õpirände sisu ja emotsioonide kohta. Selle järel läks igaüks enda viibivasse peresse ja sealt suunduti rongijaama, et minna Barcelonasse. 

Laupäev 

Kui Calatayudis piilus kevad pilve tagant, siis Barcelonas võib öelda, et säras juba soe suvepäike. Korraks saime oma soojad joped tuppa jätta ja suviselt linnapeal ringi kõndida. Mitte mingil juhul ei tohiks Barcelonast ära tulla, kui ei ole külastanud Hispaania ühte kõige populaarsemat vaatamisväärsust Sagrada Familiat. See on katoliiklik kirik, mida on ehitatud juba alates 1883. aastast. Seega on seda ehitatud juba 140 aastat ja päris valmis see kirik ikka veel ei ole. Soov oli külastada ka Magic Fountain'it, kus õhtuhämaruses tantsivad purskkaevu veesambad võimsa valgus- ja helishow saatel. Kahjuks me seda ei näinud, sest linn oli välja kuulutanud põuaaja tõttu eriolukorra, et nii palju vett ei tohi raisata ja keerasid purskkaevu veekraanid kinni. 

Purskkaevu asemel võtsime ette rännaku randa, kus meie kooli poisid ka oma esimese ujumise sellel aastal ära tegid. Vesi oli olnud küll külm aga palmi all tunduvad kõik raskused ületatavad. 

Juba sama päeva öösel algas meie tagasisõit kodumaale ja pühapäeva õhtul astusime juba oma koduuksest sisse, et natuke puhata ja uuel nädalal uute teadmistega oma kooliteed koduses Kärla koolis jätkata. 

Pildigalerii leiad siit: https://photos.app.goo.gl/gAMdhApTnn3t4XhDA

Lisaks leiad rikkalikult storysid meie Instagrami lehelt: IG @k2rlakool