Meie lood

Õpetaja Kaidi Rahnik: Ei pea ootama, et teised meid motiveerivad 29. veebruar LL


Meedia- ja fotoringi noorimad õpilased Rael Grethel Arge (6. kl) ja Linda Marleen Joosep (5. kl) toovad teieni mõnusa tutvumisloo meie kooli 3. A klassi õpetaja Kaidi Rahnikuga, kes asus õpetajaametisse käesoleva õppeaasta esimesel koolipäeval.

Kirjelda iseennast paari lausega.

Olen rõõmsameelne ja järjekindel, meeldib nali ja naljakad olukorrad. Olen inimene, kes hindab privaatsust, kuid samal ajal ka head seltskonda. Olulisel kohal minu südames on lähedased inimesed ning lemmikloomad. Armastan väga loomi, linde ja ilusat loodust enda ümber. Olen selline nagu igal hetkel mu elus just välja kukub, sest elu pakub väikeseid ja suuri üllatusi.

Mis sind elus inspireerib?

Eelkõige elu ise- need on inimesed, loomad ja loodus minu ümber. Nii tore, kui keegi või miski tekitab minus soovi naeratada või naerda. Veel inspireerivad mind minu hobid, kahjuks on praegusel ajahetkel minu elus teatud huvialade jaoks olematu aeg. Loodan, et ühel päeval saan rohkem aega tegeleda „hea logelemisega“ ning lugeda taas huvitavaid ja inspireerivaid raamatuid. Inspireerivad inimesed on need, kes otsivad lahendusi, mitte põhjuseid, miks midagi valesti on. Ei pea ootama, et teised meid motiveerivad, aeg-ajalt tuleb olla ise enese motivaator.

Millega tegeled väljaspool kooli?

Väljaspool kooli käin rahvatantsu ja jõusaali trennides. Veel meeldib mulle käsitöö ning ootan, et kevadel saaks taas näpud mulda panna. Aiatöö aitab pingeid maandada ning tulemus pakub silmailu. Aeg-ajalt istun aiatoolil ja vaatlen aialindusid. Tore avastus oli, et noored kuldnokad riidlevad pirnipuu otsas nagu inimesed uue ostukeskuse avamisel, kus on suured allahindlused.

Kui loodus pakub silmailu, siis meeldib mulle see jäädvustada oma mobiili kaameraga. Pildistan nii loodusvaateid kui ka linde ja loomi. Seetõttu on minu talvises koduaias lindudele söögimaja, sest nii saab näha erinevaid linde päris lähedalt. Mõni on nii haruldane, et võtan tuvastamiseks appi kas linnuraamatu või interneti.

Mis erialaga sa enne õpetaja ametisse astumist tegelesid?

Enne õpetaja ametit olid minu kaks viimast ametit tootmise planeerija ja raamatupidaja. Olen pikalt mõtteis plaani pidanud, et alustan õpetaja tööd, kuid siiani jäi julgusest puudu. Nüüd olen oma valikuga väga rahul, sest eelnevatel töökohtadel oli palju arvuti taga istumist ja puudus loomingulisus. Mulle meeldib loominguline töö ning lapsed on vahetud ja leian nendega tavaliselt kiire kontakti. Tunnen, et mul on soovi ja tahet oma teadmisi ning oskusi loominguliselt edasi anda.

Kuidas sattusid tööle Kärla kooli?

Kuna olin pikki aastaid oma mõtteis juba õpetaja ametit pidanud, siis võtsin julguse kokku ja kandideerisin Kärla Põhikooli ning ka Valjala Põhikooli. Ja olulise märgina on ka see, et keegi ei ületanud minu hariduslikku taset. Tunnen, et olen leidnud oma kutsumuse. Lapsed on siirad, toredad ja motiveerivad. Minul on väga vedanud ka lapsevanemate ja kolleegidega. Loodan, et suudan oma õpilasi motiveerida õppima ennastjuhtivateks õppijateks, et neil oleks tulevikus kergem. Pingutused aitavad meil edasi areneda! Kõigil on võimalik oma unistused täide viia, leia endas see julgus.

Kui sa ei oleks õpetaja, siis kes sa oleksid?

Kui ma ei oleks see õpetaja, kes ma olen just täna ja praegu, siis oleksin mõni teine õpetaja, sest õpetaja oleksin ikkagi. Minu soov oli saada õpetajaks kas 1. kooliastmes või lasteaias. Edasine soov on õppida ja täiendada end kuni õpetaja kvalifikatsiooni saamiseni. Ühel päikselisel päeval see õnnestub.

Mis iseloomustab teie klassi?

Meie klassi iseloomustavad rahulikud, tublid, rõõmsameelsed ja koostööaldis õpilased. Kolmandaks klassiks on tekkinud omad lähedased sõbrad, kuid oleme jäänud ka kogu grupina ühtehoidvaks.

Millised on sinu soovid Kärla kooliperele?

Avatust ja julgust rõõmsatujuliselt edasi rühkida. Oleme hoolivad ja arvestame lisaks enda vajadustele ka teiste vajadustega. Helen Keller on öelnud, et maailma parimaid ja ilusamaid asju ei saa näha ega isegi puudutada - neid tuleb südamega tunda. Tunneme ja tunnetame südamega!

Meedia- ja fotoringi noorimad õpilased Rael Grethel Arge (6. kl) ja Linda Marleen Joosep (5. kl) toovad teieni mõnusa tutvumisloo meie kooli 3. A klassi õpetaja Kaidi Rahnikuga, kes asus õpetajaametisse käesoleva õppeaasta esimesel koolipäeval.

Kirjelda iseennast paari lausega.

Olen rõõmsameelne ja järjekindel, meeldib nali ja naljakad olukorrad. Olen inimene, kes hindab privaatsust, kuid samal ajal ka head seltskonda. Olulisel kohal minu südames on lähedased inimesed ning lemmikloomad. Armastan väga loomi, linde ja ilusat loodust enda ümber. Olen selline nagu igal hetkel mu elus just välja kukub, sest elu pakub väikeseid ja suuri üllatusi.

Mis sind elus inspireerib?

Eelkõige elu ise- need on inimesed, loomad ja loodus minu ümber. Nii tore, kui keegi või miski tekitab minus soovi naeratada või naerda. Veel inspireerivad mind minu hobid, kahjuks on praegusel ajahetkel minu elus teatud huvialade jaoks olematu aeg. Loodan, et ühel päeval saan rohkem aega tegeleda „hea logelemisega“ ning lugeda taas huvitavaid ja inspireerivaid raamatuid. Inspireerivad inimesed on need, kes otsivad lahendusi, mitte põhjuseid, miks midagi valesti on. Ei pea ootama, et teised meid motiveerivad, aeg-ajalt tuleb olla ise enese motivaator.

Millega tegeled väljaspool kooli?

Väljaspool kooli käin rahvatantsu ja jõusaali trennides. Veel meeldib mulle käsitöö ning ootan, et kevadel saaks taas näpud mulda panna. Aiatöö aitab pingeid maandada ning tulemus pakub silmailu. Aeg-ajalt istun aiatoolil ja vaatlen aialindusid. Tore avastus oli, et noored kuldnokad riidlevad pirnipuu otsas nagu inimesed uue ostukeskuse avamisel, kus on suured allahindlused.

Kui loodus pakub silmailu, siis meeldib mulle see jäädvustada oma mobiili kaameraga. Pildistan nii loodusvaateid kui ka linde ja loomi. Seetõttu on minu talvises koduaias lindudele söögimaja, sest nii saab näha erinevaid linde päris lähedalt. Mõni on nii haruldane, et võtan tuvastamiseks appi kas linnuraamatu või interneti.

Mis erialaga sa enne õpetaja ametisse astumist tegelesid?

Enne õpetaja ametit olid minu kaks viimast ametit tootmise planeerija ja raamatupidaja. Olen pikalt mõtteis plaani pidanud, et alustan õpetaja tööd, kuid siiani jäi julgusest puudu. Nüüd olen oma valikuga väga rahul, sest eelnevatel töökohtadel oli palju arvuti taga istumist ja puudus loomingulisus. Mulle meeldib loominguline töö ning lapsed on vahetud ja leian nendega tavaliselt kiire kontakti. Tunnen, et mul on soovi ja tahet oma teadmisi ning oskusi loominguliselt edasi anda.

Kuidas sattusid tööle Kärla kooli?

Kuna olin pikki aastaid oma mõtteis juba õpetaja ametit pidanud, siis võtsin julguse kokku ja kandideerisin Kärla Põhikooli ning ka Valjala Põhikooli. Ja olulise märgina on ka see, et keegi ei ületanud minu hariduslikku taset. Tunnen, et olen leidnud oma kutsumuse. Lapsed on siirad, toredad ja motiveerivad. Minul on väga vedanud ka lapsevanemate ja kolleegidega. Loodan, et suudan oma õpilasi motiveerida õppima ennastjuhtivateks õppijateks, et neil oleks tulevikus kergem. Pingutused aitavad meil edasi areneda! Kõigil on võimalik oma unistused täide viia, leia endas see julgus.

Kui sa ei oleks õpetaja, siis kes sa oleksid?

Kui ma ei oleks see õpetaja, kes ma olen just täna ja praegu, siis oleksin mõni teine õpetaja, sest õpetaja oleksin ikkagi. Minu soov oli saada õpetajaks kas 1. kooliastmes või lasteaias. Edasine soov on õppida ja täiendada end kuni õpetaja kvalifikatsiooni saamiseni. Ühel päikselisel päeval see õnnestub.

Mis iseloomustab teie klassi?

Meie klassi iseloomustavad rahulikud, tublid, rõõmsameelsed ja koostööaldis õpilased. Kolmandaks klassiks on tekkinud omad lähedased sõbrad, kuid oleme jäänud ka kogu grupina ühtehoidvaks.

Millised on sinu soovid Kärla kooliperele?

Avatust ja julgust rõõmsatujuliselt edasi rühkida. Oleme hoolivad ja arvestame lisaks enda vajadustele ka teiste vajadustega. Helen Keller on öelnud, et maailma parimaid ja ilusamaid asju ei saa näha ega isegi puudutada - neid tuleb südamega tunda. Tunneme ja tunnetame südamega!