Intervjuusari "Meie uued õpetajad" jätkub taas.
Täna pakume sulle mõnusat ja usaldusest elu vastu pakatavat lugemist meie liikumisõpetuse õpetajast Roland Kütist.
Intervjuu Rolandiga viisid läbi meedia- ja fotoringi õpilased Lisette Avik, Marileen Seli ja Emilia Ait.
Kuidas te ennast ise lühidalt iseloomustaksite?
Olen tasakaalukas ja rahulik. Püüan asjades näha positiivset poolt ja negatiivsed olukorrad panna kogemuste ja õppetundide pagasisse. Olen pigem vooluga kaasa liikuja kui seda, et püüan kõike kontrollida. Usaldan elu ja usun, et kõik mis meiega juhtub, juhtub põhjusega. Töökas ja visa, aga kindlasti leian aega ka laisklemiseks. Püüan hoida tööd ja puhkust hästi tasakaalus. Pean ennast pigem heaks suhtlejaks.
Mis teid elus inspireerib?
Elu ise! Olen õppinud hakkama väärtustama lihtsaid asju. Püüan leida igas hetkes midagi tänuväärset, on see siis kassi silitamine, ilus ilm, abikaasa poolt tehtud õhtusöök või koguni lapse jonn. Püüan olla hetkes, isegi kui see hetk ei ole alati meeldiv, proovin siiski olla tänulik selle kogemuse eest. Naudin väga hingamist!
Kas teie varasem töökogemus on seotud lastega?
Jah, olen ligi 10 aastat töötanud jalgpalli noortetreenerina. Olen treeninud erinevas vanuses lapsi, lasteaia lastest kuni keskkooli noorukiteni välja, nii poisse kui ka tüdrukuid.
Miks te valisite õpetaja elukutse?
Olen pigem selline „aeglaselt sõudja“ ja korraga liiga palju muutusi ette võtta ei soovi, samas tahan, et mu elus oleks koguaeg väike progress. Püüan liiga kauaks mitte ühele kohale seisma jääda. Seega otsustasin proovida õpetaja ametit ja laiendada natukene enda ampluaad. Suures pildis jäävad õpetaja ameti „liistud“ treeneri elukutsega sarnaseks, mis süstis mulle enesekindlust, et võiksin õpetajana hakkama saada.
Mis on teie võlusõna sportlike laste kasvatamisel?
Piisavalt vabadust ja vajalikus koguses distsipliini. Soovin eelkõige, et lapsed naudiksid sportimist ja liikumist. Olgu siis tegu, kas sooritusspordiga või harrastusspordiga. Läbi naudingute juhtuvad elus parimad asjad. Olen endale seadnud eesmärgi muuta liikumine laste jaoks võimalikult meeldivaks ja huvitavaks, sest vastu tahtmist on raske pingutada ja koormust saada. Läbi mängulise naudingu ka sooritusvõime oluliselt paraneb.