Meenutused ja muljed FBI liikmetelt, kes asusid 3. oktoobril juhtima meie armsat kooli.
3. oktoobril astusid õpetaja kingadesse 9. klassi õpilased. Siin artiklis on kirjas õpilaste mõtted ja muljed kuidas nii vastutusrikas ja elukogemust rikastav päev möödus. Samal ajal veetsid õpetajad koos aega ajujoogat tehes koos kaaskolleegidega Mustjalast.
Mis tunne on olla õpetaja?
Mida õppisite?
Kuidas läks õpetajate päev?
Õpetaja olla oli huvitav, sest ma ei teadnud kui raske seda tööd teha on. Algul oli väga tore mõelda, et sa oled õpetaja ja et väiksemad peavad sind kuulama, aga kui nad väsima hakkasid oli natuke raske neid tunniga kaasa mõtlema panna.
Õppisin, et õpetaja olla on raskem, kui välja paistab.
Üldiselt läks väga hästi, sest kõik asjad, mis ma valmis mõtlesin, said tehtud. Õpilased tegid väga hästi kaasa ning ütlesid, et ma edaspidi ka neile õpetajaks tuleksin. /PIIA/
----
Oli raske ja natuke närvesööv, lapsed tihti ei kuulanud sõna ja vaidlesid vastu.
Õppisin nendega arvestama. Kõik ei jõudnud nii kiiresti ja paljud vajasid lisatähelepanu.
Kokkuvõttes läks hästi. Kuid ma ei hakka kunagi õpetajaks. Närve pole piisavalt ja kannatus sai otsa /KÄDI/
-----
Õpetaja olla oli päris väsitav. Kui lapsi korrale ei kutsunud, siis oli klassis täielik segadus. Aga samas oli ka huvitav ja lõbus, sest sai palju nalja ja sain teada, kui raske on õpetaja päriselt olla.
Õppisin kui palju aega ja hoolivust panevad õpetajad enda tundidesse. Õppisin ka seda, et õpetaja ei ole olla lihtne ja et õpetajaid peab austama nende töö eest.
Tegelikult oli päev väga lõbus ja midagi uut. Tundides sai palju nalja ja õppimist oli vähe, sest kes see ikka õpetajate päeval õpib /LUISA/
------
Tunne oli halb, keegi ei kuulanud sõna. Õppisin, et 4.klass on jube. Päev läks halvasti, sest raske oli /MÄRTEN/
----
Mina tundsin ennast hästi õpetajana. Lapsed käitusid mul tunnis hästi, mis oli väga hea. Teistel oli näha, et neil nii hästi ei läinud.
Õpetasin koos Karola ja Mirteliga loodusõpetust. Tegime lastega katseid vee ja paberiga. Vaatasime kuidas vildikad ja markerid vees lahustusid ja tegime paberist ussikesi. Õppisin veel korda pidama.
Minul läks päev hästi, kuna lapsed käitusid tunnis hästi ega lärmanud. Päeva parim asi oli toit /EGERT/
----
Õpetaja olla oli mõnus. Halvad tunded tekkisid, kuna lapsed karjusid. Osa lapsi käitus ilusasti, osa mitte. Kokkuvõtteks oli lõbus ning sai nalja /OSKAR/
---
Õpetaja olla oli keeruline, lapsed ei kuulanud sõna ja olid pahad. Nad karjusid, jooksid liigselt ringi ja neid pidi väga palju korrale kutsuma.
Õppisin, et ei taha eales hakata õpetajaks. See töö väsitas mind väga. Õppisin ka, et laste kasvatamine võib olla väga raske.
Päev oli tegelikult väga lõbus. Sai palju nalja ja oli tore klassikaaslastega õpetajate toas süüa ja passida. Tunde oli mingil määral lõbus anda, kui ei pidanud kogu aeg noomima. /MIA/
---
Õpetaja olla ei olnud lihtne. Lapsi ennast kuulama ja kaasa tegema panna oli keerulisem kui oskasin arvata. Kui keegi ei osanud hästi käituda, panime nad hernestele põlvitama. Koolimaja peal oli pigem kaos ja päev oli väga väsitav. Mina õpetajaks saada ei soovi, aga tore oli teha midagi koos klassiga. /NETE/
---
Tegelikult olid kõik väga armsad ja meile joonistati pilte, kirjutati kirjasid, no tõesti armas. Saime sealt klassist endale mõned väga head sõbrad.
Õppisin, et õpetajate töö on üpris keeruline, sa pead jälgima kõikide kiirust, leidma kiirematele uusi tegevusi, panema lapsed, kes ei soovinud tööd teha tööle (eriti ei õnnestunud), lahendama õpilaste omavahelisi probleeme jne.
Tegelikult üldiselt läks hästi. Oli küll lapsi, kes käitusid halvasti ja tegid lollust, kuid selline ikooniline päev, kui on õpetajate päev, tuli ikka mega lahe ja vinge. Päev oli täiega naljakas ja jääb kauaks meelde. /EMMARIIN/
---
Õpetajaks olemine võib tekitada vägagi erinevaid emotsioone, näiteks nagu rõõm, kurbus, frustratsioon ja väsimus. Neid kõiki tundsime ka ise läbisegi.
Õppisin kontrollima, kuidas olla tiimi pea ja kuidas juhtida tiimitööd.
Lapsi kontrolli all hoida ja tööle suunata oli pea võimatu. Kuid oli väga tublisid ja püüdlikke õpilasi, kes tõesti keskendusid tööle ja ei lasknud end segada teiste lollitamisest.
Üldjuhul ütleks, et päev läks väga meeleolukalt. See oli tõesti üle pika aja üks õpetajate päev suure algustähega. Jään seda kindlasti pikaks ajaks meenutama. /INGER/
---
Ettekujutus sellest päevast oli täiesti teine, võrreldes sellega, kuidas tegelikult läks. Lapsi tuli kõvasti korrale kutsuda, aga enamjaolt mingit kasu sellest polnud. Väga raske oli neid töötama panna. Ma ise lootsin, et nad on rohkem suutlikumad end tagasi hoidma.
Joonistamise ajal suutsid nad veidi rohkem vait püsida ja saime väga armsaid pilte. See oli kõige toredam. Ja muidugi oli lapsi, kes end väga hästi suutsid taltsutada ja neid tahaks kiita.
Õppisin, et laste õpetamine on päris raske, aga ilmselgelt nad päris õpetajaga nii ei käitu. Kahoot meeldis kõigile. /ELEANORA/
Pildid meeleolukast päevast leiad SIITlink opens on new page.