Töövarjupäeva kogemused

Loomise kuupäev 09.12.2024

Kärla Põhikooli õpilased said iseseisva õppimise päeval võimaluse osaleda töövarjupäeval, kus külastati mitmeid ettevõtteid, et tutvuda erinevate ametitega. Selle päeva jooksul vaadeldi, õpiti praktilisi oskusi ja seostati koolis õpitut tööeluga, et mõista, milliseid teadmisi tööturul hinnatakse. Siin on mõned näited ettevõtetest ja ametitest, kus õpilased käisid, mida nad õppisid ning millised õppeained nende valitud ametiga seotud on:

1. Mustjala raamatukogu ja Omniva postipunkt

  • Õpiti ja tehti: raamatute tagastamine ja riiulitele paigutamine, uute raamatute kataloogimine, postipakkide vastuvõtmine ja klientidele väljastamine.
  • Huvitav fakt: raamatukogu töötaja peab olema hea lugeja, et osata soovitada õigeid teoseid.
  • Seotud õppeained: eesti keel (lugemisoskus, süsteemne mõtlemine), tehnoloogia (raamatukoguprogrammid).

2. NOSPA hotell

  • Õpiti ja tehti: tubade koristamine, beebivoodi kokkupanek, robottolmuimeja hooldamine ja musta pesu organiseerimine.
  • Huvitav fakt: hotellitöö eeldab keeleoskust, et suhelda rahvusvaheliste klientidega.
  • Seotud õppeained: inglise keel (suhtlus klientidega), inimeseõpetus (klienditeenindus), kodundus (koristustehnikad).

3. Köusikodu käsitööküünlad

  • Õpiti ja tehti: kuuma vaha käsitlemine, lõhnade ja värvide segamine, küünalde ettevaatlik viimistlemine.
  • Huvitav fakt: küünalde valmistamine nõuab täpsust, sest valesti segatud koostisosad võivad toote rikkuda.
  • Seotud õppeained: keemia (ainete omadused), matemaatika (koguste arvutamine)

4. Rixmarc OÜ (riidekonteinerite tühjendamine)

  • Õpiti ja tehti: konteinerite tühjendamine, sorteerimine ja logistika korraldamine.
  • Huvitav fakt: konteineritesse oli sattunud ka ootamatuid esemeid, nagu kaktus ja klaasist asjad.
  • Seotud õppeained: geograafia (logistika), kehaline kasvatus (füüsiline töö).

5. Estlandi käsitöölandid

  • Õpiti ja tehti: puidust käsitöölandid – puurimine ja kuju loomine.
  • Huvitav fakt: töö nõuab suurt täpsust ja kannatlikkust.
  • Seotud õppeained: tööõpetus, kunstiõpetus, tehnoloogia.

6. Baltic Workboats (Nasval)

  • Õpiti ja tehti: laevade mootoriruumide ja torustike paigaldamise jälgimine, jooniste lugemine.
  • Huvitav fakt: töö eeldab väga head arvutioskust, et lugeda jooniseid ja arvutada vajalikud mõõdud.
  • Seotud õppeained: matemaatika (arvutused), füüsika (mehhaanika), tehnoloogia.

7. Ranna Villa loomakasvatus

  • Õpiti ja tehti: veiste toitmine, traktoriga sõitmine, loomade karjatamine.
  • Huvitav fakt: karjamaal veedetud aeg õpetas täpsust ja loomi suunama.
  • Seotud õppeained: bioloogia (loomade käitumine), geograafia (karjamaade asukoht).

8. Pagariäripitsarestoran ja Urban tänavatoit

  • Õpiti ja tehti: kuklite ja leiva küpsetamine, pitsade valmistamine ja serveerimine.
  • Huvitav fakt: pitsade lõikamine nõuab matemaatilist täpsust, et kõik tükid oleksid ühesuurused.
  • Seotud õppeained: matemaatika (proportsioonid), kodundus (toiduvalmistamine), kunst (toidu esteetika).

9. Freudenberg Sealing Technologies

  • Õpiti ja tehti: kummidetailide kvaliteedikontroll ja masinate seadistamine.
  • Huvitav fakt: tööprotsessis on ohutusnõuete järgimine ülioluline.
  • Seotud õppeained: keemia (materjalide omadused), inglise keel (masinate ingliskeelsed juhised).

10. Lümanda lasteaed ja Salme kool

  • Õpiti ja tehti: laste juhendamine, kunstitundide läbiviimine, õpilastööde parandamine.
  • Huvitav fakt: lasteaed õpetas lastele ka vastutust, näiteks koristamise kaudu.
  • Seotud õppeained: eesti keel, matemaatika, kunstiõpetus, inimeseõpetus.

11. Kuressaare haigla (radioloogiatehnik)

  • Õpiti ja tehti: röntgen- ja kompuutertomograafiauuringute tegemise jälgimine.
  • Huvitav fakt: patsientide paigutamine on detailitäpne ja nõuab suurt hoolt.
  • Seotud õppeained: füüsika (kiirgus ja mõõteühikud), bioloogia (anatoomia).

12. Est-Agar AS

  • Õpiti ja tehti: furcellaraani tootmisprotsessi jälgimine ja vetikate töötlemine.
  • Huvitav fakt: furcellaraani kasutatakse paksendajana nii toidu- kui kosmeetikatööstuses.
  • Seotud õppeained: bioloogia, keemia.

13. GoldFish OÜ ja Nasva kalatööstus

  • Õpiti ja tehti: erinevate kalade töötlemise etapid, sh rookimine, fileerimine, soolamine ja viilutamine. Samuti marineerimine ja ettevalmistused müügiks.
  • Huvitav fakt: kalatööstuse töötajad kasutavad igapäevaselt mitmeid erinevaid keeli, kuna tooted ja suhtluspartnerid on rahvusvahelised. Õpilaste jaoks oli kõige huvitavam näha, kuidas värsked kalad saabuvad tööstusesse ja kuidas neid ette valmistatakse lõpptoodeteks. Samuti oli põnev jälgida, kuidas igapäevased tööprotsessid nõuavad multitaskingut ja head ajaplaneerimist.
  • Seotud õppeained: matemaatika (kaalumine ja koguste arvutamine), bioloogia (kalade anatoomia), inglise keel (rahvusvaheline suhtlus).

14. Restaureerimisarhitekt

  • Õpiti ja tehti: materjalide kvaliteedi hindamine, nt kas puit on mäda või pehkinud, ehitustöödel järelvalve teostamine
  • Huvitav fakt: restaureerimisarhitekt peab sageli palju ringi liikuma ja oskama hinnata ka tööde kvaliteeti, näiteks kas saekaatris saetud elemendid vastavad nõuetele.
  • Seotud õppeained: matemaatika (arvutused ja mõõtmised), tehnoloogia (jooniste loomine ja mudelid), kunst (loovus ja disain), digitehnoloogia (arvutipõhised joonised).

15. Hooldekodu (koristaja ja hooldustöötaja)

  • Õpiti ja tehti: hooldekodu tubade ja koridoride koristamine, kasutades erinevaid kemikaale, näiteks desinfitseerimisvahendeid ja katlakivieemaldajat. Jälgimine, kuidas hooldustöötajad suhtlevad eakatega ja toetavad neid igapäevatoimingutes.
  • Huvitav fakt: hooldustöötajad peavad omama suurt empaatiavõimet ning oskust leida iga inimese jaoks sobiv viis suhtlemiseks ja abistamiseks.
  • Seotud õppeained: keemia (kemikaalide omadused ja kasutamine), inimeseõpetus (empaatia, hoolimine ja suhtlemisoskus), terviseõpetus (hügieen ja tervis).

16. Kauplusauto (OÜ Külakaubad)

  • Õpiti ja tehti: kauplusauto ette valmistamine sõiduks, kauba sorteerimine ja laadimine ning müügitöö jälgimine erinevates peatuskohtades. Klientidega suhtlemine ja kuupäevade kontrollimine toodetelt.
  • Huvitav fakt: kauplusauto on sageli maapiirkondades ainus kauplemisvõimalus ja  müüja roll on lisaks ka info jagaja ja suhtleja, mis loob sidemeid ja kogukonnatunnetust.
  • Seotud õppeained: matemaatika (arvutused kassa ja kaubakogustega), eesti keel ja kirjandus (viisakas suhtlemine ja sõnavara), ettevõtlus (müügitöö ja logistikaga seotud teadmised).


Töövarjupäev aitas õpilastel mõista erinevate ametite põnevust ja keerukust. See kogemus näitas, et erinevate ametite taga peitub sageli palju rohkem, kui esmapilgul arvata osatakse.  Lisaks praktiliste oskuste arendamisele seostati töökogemusi koolis õpitavaga, mis näitas, et paljud koolitunnid valmistavad otseselt ette reaalseks tööeluks.

Suur tänu kõigile ettevõtetele ja asutustele, kes meie õpilased avasüli vastu võtsid ja oma teadmistega õpilaste arengut toetasid!

Viimati muudetud 09.12.2024.